Hangup – Skeittaus, elämä, viihde ja kulttuuri

Tervetuloa vierailija ( Kirjaudu sisn | Rekisteridy )

29 Sivua V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Videokuvaus(skede)
Sampo64700
viesti 15.07.2008 07:50
Viesti #21

Gino

Ryhm: Jsenet
Viestej: 1067
Jsen nro.: 15

Aika samoilla linjoilla mennn. Juicen kanssa on tullu tehty monenlaista yhteistyt ja sielt toi 16:9 tuli mullekin. Ei sitten tarvi en jlkeenpin ihmetell kun 4:3 on letterboxattu ja ne onnistuneet rajaukset on muuttuneet vhemmn onnistuneiksi. Fisun kanssa on tosiaankin aika hukassa vlill, mut veikkaan ett olisin 4:3llakin edelleen aika hukassa.

--------------------
Mithn Puleo thn sanoisi?
Go to the top of the page

+Quote Post
kempton
viesti 15.07.2008 08:04
Viesti #22

Cardielin ja Busenitzin risteytys

Ryhm: Kdet mullassa.
Viestej: 6211
Jsen nro.: 3

kyll 16:9 fisu on aika raastavan nkist. Liian epluonnollista jotenkin. telen toimii paremmin, mutta formaatti vaatii kyll viel enemmn fiilistely kuvauksia ja artsy sommitelmia mik vlttmtt ei ole se kaikkein paras asia.

--------------------
some things last a long time

+Quote Post
Don Samuel
viesti 18.07.2008 21:54
Viesti #23

Am

Viestej: 359
Jsen nro.: 369

En tii monesko on menossa tn kesn, mut eikhn noilla jonku aikaa sohi.

Tt viesti on editoitu kyttjn Don Samuel toimesta 18.07.2008 21:57

--------------------
Samuel Pimpwater Blog

QUOTE (axo @ 07.04.2010 09:38) *
Fincke ja Poju kyll helposti suomen tuotteliain parivaljakko.

QUOTE (Kirvari @ 07.04.2010 10:06) *
Jos toi kaksikko keskittyis vaikka lkkeitten tekoo yht paljon ku tohon skeittaamiseen ni syp ois jo parannus.

+Quote Post
ile
viesti 21.07.2008 19:43
Viesti #24

Pro

Viestej: 856
Jsen nro.: 253

edit edit edit

Tt viesti on editoitu kyttjn ile toimesta 23.07.2008 08:58

+Quote Post
termos
viesti 26.07.2008 14:55
Viesti #25

Pro

Viestej: 561
Jsen nro.: 65

Joo, eihn tossa 16.9ss telell ongelmia tuukkaan. Periaatteessa kaiken maailman artsyhippeilykuvauksiinhan tuo jopa antaa melkeen enemmn mahollisuuksia, kun horisontaalisesti kuvassa on enemmn tilaa, mik ei kuitenkaan sy skedeejn huomiopistett. Fisukuvauksiin se ei kuitenkaan mun mielest sovi.

Fincke: Mists vironmaalta s tollasen setin oot hommannu? Paljon makso? Itellkin ollu pitkn mieless hoitaa kunnon setti kasetteja, mut aina vaan j ja sit ostellaan hdss jotain 5/kpl kasetteja sony centterist.

--------------------
IT

There's your fucking slap forum right there... finished

+Quote Post
Sampo64700
viesti 26.07.2008 17:40
Viesti #26

Gino

Viestej: 1067
Jsen nro.: 15

M oon nyt menny tolla 16:9 fisumeinigill hetken aikaa. Aattelin tn kesn kokeilla. Alkaa siihen jo tottuakin enk n ett se ratkaisevasti vaikuttaa siihen jlkeen mit mun skilsseill saa muutenkaan aikaan. Ens vuonna voi sit kattoo jos palais takasin normaaliin, aika nytt. Se vaan on rsyttv kun hyvin mietitty normikuvaus on muutettu 16:9:iin ja sit onkin leikkautunu jo paljon pois jos on ollu rajaus muutenkin tiukilla.

M oon ostellu ihan tarjoustalosta jotain 5+1 sony settej jotka maksaa jotain 10-15 e(en muista tarkkaan.

Nyt on kuvailukin alkanu tosiaan taas maistumaan. Kun ollu kuvattavia ja omiakin ideoita taas vaihteeks. Mys kahdesti oon kny itekseen kuvaamassa itseni(eli kaapon kanssa) Se on ollut yllttn hauskaa, kun tykkn muutenkin rullailla itekseen aina vlill kaikessa rauhassa.

--------------------
Mithn Puleo thn sanoisi?

+Quote Post
termos
viesti 27.07.2008 12:29
Viesti #27

Pro

Viestej: 561
Jsen nro.: 65

Joo, kyll mkin niit sonyn pikkupaketteja oon ostellu, mutta vlill sit ei kiireess ehi aleksanterinkatua pitemmlle keskustasta. Verkkokaupassa 5:n setti muistaakseni 11e eik mukana tuu sit vihonviimest putsaria.

Tota oon ite aika monesti ihmetelly, et miks hitossa se kuva pit edes letterboxata muka 16:9siks? Ja oon kyll ehottomasti samaa mielt, ett 4:3 kuvausten jlkikteen rajaaminen on eniten hanurista, mit matskuille voi teh. Varsinkin, jos kuvaaja ei kuvatessaan tied, mit temppuja leikkaaja aikoo matskuille teh, eik osaa rajata sen mukaan. 4:3 matsku toimii mun mielest ihan hyvin laajakuvatelkkareissakin, jos vaan laittaa oikeen kuvasuhteen, eik venyttele ja litistele kuvaa. Siks mun mielest toi ns. hifistely on yht hydyllist ku syfilis.

--------------------
IT

There's your fucking slap forum right there... finished

+Quote Post
Tume
viesti 29.07.2008 21:09
Viesti #28

Ryhm: Moderaattori
Viestej: 3922
Jsen nro.: 71

Sivusinkin tt jo tuolla toisaalta mutta tss siis vhn viel enemmn. Aiheemme nelin mallinen fisu vastaan suorakaide fisu; esimerkki a)
http://www.slapmagazine.com/index.php?opti...mp;limitstart=1
Tuolta sit se alempi video.
Meikst pit jo olla vhn itsepinen jos vitt ett alkupss skeittaavan Tony Huffnaglen laini ei kuvauksensa/kuvasuhteensa puolesta nyt paremmalta kuin muut vastaavat. Samasta ptkst loppupuolelta lytyy kans 16:9 fisua mutta meikst se nytt jlkeenpin letterboxatulta, joten siit ei tartte puhua tn enemp.

Ite oon koko kesn kuvaillu taven kanssa sen vehkeill jotka kuvaa luonnostaan tuota 16:9:. En juuri oo ongelmia kokenu, enk mitn hyvyyksikn kun ei ole juuri tullu vertailtua, mutta tuossa slpin ptkss asia on aikalailla mustaavalkoisella, ja julistaudunkin tten 16:9 fisukuvauksen puolestapuhujaksi (sampolle virtuaali femmat). Avaraa ja hienoa. Nkee mit mies tekee, minne menossa ja mist tulossa. Miss vika?

+Quote Post
iskela
viesti 30.07.2008 08:58
Viesti #29

Gino

Viestej: 1120
Jsen nro.: 147

Mits helvetti?!

Kuitenkin yli 15 000 asiakasta niin ei luulisi olevan photoshopattu.

--------------------

+Quote Post
iskela
viesti 30.07.2008 10:08
Viesti #30

Gino

QUOTE (Tume @ 29.07.2008 22:09) *
Avaraa ja hienoa. Nkee mit mies tekee, minne menossa ja mist tulossa. Miss vika?

Kyll.

On se kyll ainakin minun mielest tyhm jos skedekuvaus jmht tuohon 4:3 vx1000 fisukuvaukseen. Tarjolla enemmn resoluutiota ja laajempi kuva. 42" ja ties miten isot taulutelkkarit kuitenkin yleistyneet ja tulevat viel vauhdilla yleistymn. Eik ole sama katsoa siit laajakulma telkkarista sit ymprist kuin niit mustia palkkeja?

Adion ptk.

Esimerkiksi tuossa ptkss on noita fisukuvauksia jonkin verran. Kyll tuossa osassa leikkaa skeittaajalta pt pois. Tottumiskysymys vaan ett muistaa kuvata vhn kauempaa. Ja kyll sit tapahtuu 4:3 kuvasuhteellakin.

Varsinkin ilman laajista kuvaukseen tuo 16:9 tuo lis mahdollisuutta, niinkun moni on sanonut.

Hvx200 extreme fish seuraava vx1 mk1 ?

--------------------

+Quote Post
kempton
viesti 30.07.2008 23:03
Viesti #31

Meik on itsepinen. Mun mielest toi Tonyn laini nytti paskemalle kuin muut vastaavat. Ei sill ett asialla olisi nyt niin hirvesti merkityst tai rupeaisin asian puolesta taistelemaan mutta ei mahdu vaan mun kauneusksitykseen. Pyristv linssi ei voi olla suorakaide. Sen nimikin on kalansilm. Ei silm ole suorakaide. Jos katsot suoraan eteenpin niin ihmisen "skarppina" pysyv nkkentt on lhell 4:3 suhdetta. Leveempi laajis on vaan luonnottoman nkinen ja etnnytt toiminnan ja katsojan vlist yhteytt kolmanteen potenssiin.

--------------------

+Quote Post
Tume
viesti 30.07.2008 23:29
Viesti #32

Putkiaivo.

+Quote Post
kempton
viesti 30.07.2008 23:37
Viesti #33

Luup

--------------------

+Quote Post
kempton
viesti 30.07.2008 23:39
Viesti #34

Sitpaitsi putkink ois ollut parempi kuitti.

Jatketaan nyt tyhmn tt molotusta paremman tekemisen puutteessa. Tyhmhn sit on kun todennkisesti tulen kumminkin pyrtmn puheeni viel.

Mutta siis. Fisukuvauksessa sommittelu tapahtuu mun nhdkseni vain sen avulla kuinka kaukana kuvaaja on kohteesta. Nyt puhutaan siis nimenomaan ranien kuvaamisesta. Harva rupeaa siin vauhdissa miettimn mit kuvassa sen skeittaajan lisksi. Eli fisu-rani kuvauksessa trke on mun mielest itse skeittaaja joka on kiintopisteen mahd. keskell ruutua ja mielelln mahd. isona ilman ett p tai jalat lhteen pois. Nyt kun reunoille listn tilaa niin ruudusta katoaa intensiivisyys mik syntyi siis siit ett siin vain ja ainostaan toiminta (eli skeittaaja). Nyt reunoilla liikkuu tyls maisemaa, jota ei kumminkaan voida kytt ranikuvauksessa sommitelmallisena elementtin, koska se vaihtuu kumminkin jatkuvasti liikkeen edetess. Ok, nkee minne on menossa ja mist tulossa, mutta mulla ei ole koskaan ollut ongelma 4:3 fisukuvauksen kanssa. Tm tiivistyy siihen ett ite diggaan enemmn sellaisesta ei-niin-laskelmoidusta kuvaamisesta jossa fisua tungetaan vlill jalkaan/lautaan kiinni, eik se pn katkeaminen ole niin iso ongelma. Eli 16:9 pelkona on ett skatekuvaamisesta katoaa tmn myt sellainen mytelmisen fiilis ja siirrytn vain dokumentoivaan lhestymistapaan. Olikohan se nyt tarpeeksi syvluotaava speku?

--------------------

+Quote Post
iskela
viesti 31.07.2008 08:46
Viesti #35

Gino

QUOTE (kempton @ 31.07.2008 00:03) *
Jos katsot suoraan eteenpin niin ihmisen "skarppina" pysyv nkkentt on lhell 4:3 suhdetta.

Mutta siell reunoilla on sit ei skarppia. Mielestni isolta ruudulta katsottuna 16:9 ei pysty pitmn koko kuvaa skarppina, vaan pit keskitty niiss raneissa siihen rullaajaan ja ymprilt menee "sumeaksi". Eik silloin kuitenkin olla lhempn sit mille oikeasti nytt? En vain ymmrr mink takia sielt reunoilta pit jtt se "ylimrinen" kuva pois.

LINKKI Physical specsiss nkyy ettei lasi tule sinne reunukseen asti, eli ei tuossa sen pahempaa vristyst pitisi tulla kuin pyrell. Tuo linssin extreme fishin muoto on kyll tysin ymmrrettv. Ei kameran nokalle muuten saisi noin paljon laajentavaa laajista ilman vinjentointia. Ylhlt ja alhaalta on vain jtetty lasi pois niilt alueilta jotka eivt ny kuvassa. Nin saadaan painoa pois ja kiskot kannattamaan linssin painoa. Ei kohdistu koko paino sinne bayolle.

Tt viesti on editoitu kyttjn iskela toimesta 31.07.2008 09:05

--------------------

+Quote Post
Tume
viesti 31.07.2008 09:00
Viesti #36

QUOTE (kempton @ 31.07.2008 00:39) *
Sitpaitsi putkink ois ollut parempi kuitti.

Itekki tajusin samantien, mutta en jaksanu vaihtaa sad.gif. Enemmn spekua ite aiheesta myhemmll.

+Quote Post
kempton
viesti 31.07.2008 09:26
Viesti #37

QUOTE (iskela @ 31.07.2008 09:46) *
Mutta siell reunoilla on sit ei skarppia. Mielestni isolta ruudulta katsottuna 16:9 ei pysty pitmn koko kuvaa skarppina, vaan pit keskitty niiss raneissa siihen rullaajaan ja ymprilt menee "sumeaksi". Eik silloin kuitenkin olla lhempn sit mille oikeasti nytt? En vain ymmrr mink takia sielt reunoilta pit jtt se "ylimrinen" kuva pois.

Ehk. Pitnee katsoa enemmn ja spekuloida sitten vasta lis.

--------------------

+Quote Post
linsberg
viesti 31.07.2008 13:47
Viesti #38

Flowrider
**

Ryhm: Toimitus.
Viestej: 263
Jsen nro.: 55

Pakko osallistua thn 4:3 vs 16:9 vntn.
Tume: tuossa esimerkisssi Tony Huffnagle on musta sinns poikkeuksellisen hieno ymprist, et se tytt kivasti nuo reunoille jvt tyhjt alueet. Useasti kuitenkin joutuu tilanteeseen, jossa ymprist on totaalisen tyls ja silloin on vaan tyytyvinen 4:3 fisuun, jonka kuvattava kohde tytt miltei kokonaan. Ja Suomessahan mets, peltoa, lastauslaitureita yms. riitt.
Tn hetkinen kantani kallistuu 4:3 formaatin puolelle just ton fisun takia. 16:9 tele on ihan kehiss ja se hieman houkutteleekin, mut mut...

Kasetteja on tainnu menn, joku 25-30?!

+Quote Post
iskela
viesti 31.07.2008 13:56
Viesti #39

Gino

Onkos joku sijottanu valoihin? Aggregaatti ja jotkut muut kun 500w raksavalot?

Mites nuo kamerassa kiinni menevt valot? Taitaa useimmilla olla se sonyn 10/20. Bescoria kelln muulla kun allekirjoittaneella?

T typiv menny ihan tysin kyll tll kirjoitellessa.

--------------------

+Quote Post
Tume
viesti 31.07.2008 15:50
Viesti #40

h, ei meikll varmaan nyt ollukkaan tst en mitn sen syvllisemp spekua. Kyll mulle tosiaan se 4:3 suhdekkin kelpaa vallanmainiosti.
Enitenhn nuo formaatit pomppaa silmn jos samaan parttiin/leffaan on editoitu matskuja eri kuvasuhteissa. Sit tulis meikst vltt, oikeastaan ihan poikkeuksetta.

+Quote Post

29 Sivua V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic