Hangup – Skeittaus, elämä, viihde ja kulttuuri

Tervetuloa vierailija ( Kirjaudu sisn | Rekisteridy )

3 Sivua V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Moderointi?
kempton
viesti 05.04.2009 10:37
Viesti #1

Cardielin ja Busenitzin risteytys

Ryhm: Kdet mullassa.
Viestej: 6211
Jsen nro.: 3

Koska hangup.fi saitin moderointi, taso ja toimituksen puolueellisuus on saanut viime aikoina negatiivist palautetta niin nostetaan kissaa pydlle ja kysytn kyttjien mielipidett siit minklaista moderointia saitilla kaivattaisiin?

1. Trollit, pnaukominen, v*ttuilu, mielipiteet....
Lhtkohta on ollut ett en ole viitsinyt poistaa kovin paljoa tllist toimintaa koska mielipiteen ja selken provon raja on aika hilyv. Esimerkkin esim. nyt "siisteimmt skeittaajat" -topikissa oleva Busenitz -keskustelu? Pitisik tlliseen puuttua isolla kdell ja poistaa kaikki toisille "pahaa mielt" aiheittavat viestit ja provosointi?

Itse olen sit mielt ett pieni HYVNTAHTOINEN aukominen ei ole mitenkn pahitteeksi, esim. mun ja simpan "vittely" kostonista. En usko ett kukaan nyt pahoitti mieltn pienest kettuilusta tss, mun mielest simppa on edelleen kova jtk vaikka mun mielipide kostonista onkin eri.

2. Topikkien taso
Jollain keskustelufoorumeilla meininkihn on se ett jos esim. aiheesta on jo topikki niin sitten alkaa hirve huuto: "kyt hakua!" ja uusi topikki lukitaan. Omasta mielestni tllisiin tuplatopikkeihin ei ole pakko puuttua, koska ei se ole niin hirven vakavaa. haulla ei aina lyd kaikkea jne.. kunhan mr pysyy jossain rajoissa?

Tai jos topikin aloitus on luokaton tyyliin "mik on teidn lempipartti, m en tii omaa?" niin otetaanko pois?

3. Postausten taso.
jees jees -meininki? Eli se ett jollain foorumeilla saatetaan poistaan kaikki "turhat postaukset" tyyliin "ihan jees/ihan paska" jotka ei tuo lis keskusteluun. Mits mielt tst? Tm tietysti auttaa siihen ett keskustelut pysyy "laadukkaina" mutta uusien tulioiden mr vhenee jos mode rupeaa tosi natsiksi.

4. Huumori
Ns. turhat topikit. Jos joku haluaa aloittaa selken "knnitopikin" tyyliin: "mun kaverilla on himmee mellakka" niin poistetaanko? Yleens noi aiheittaa jonkun hetkellisen huumoripostausten tulvan jonka jlkeen topikki unohtuu. Pitiskik poistaa heti alusta?

+ pari uutta moderaattoria vois olla kova lis jos joku aktiivinen haluaa ilmoittautua palvelukseen. Tosin sill varauksella ett ilmeisesti keskustelupalstojen moderaattoreilta edellytetn ehdotonta puolueettomuutta ja passiivista sivustakatsomista...itse harkitsen vetytyvni tst roolista nyt ns. takavasemmalle jos vaan saadaan uusia tekijit tilalle.

YV:t tulemaan vaan.

Mielipiteit jne. foorumien tasosta, siit kuinka asiallinen pit olla ja siit miten foorumia voisi kehitt? Itse olisin halunnut pit foorumin suht vapaana, jossa voi olla kevyesti "asiatonta" lpp ja keskustella muustakin kuin pelkst asiasta (eli skeittauksesta).

--------------------
some things last a long time
Go to the top of the page

+Quote Post
smiauu
viesti 05.04.2009 12:42
Viesti #2

Pro

Ryhm: Jsenet
Viestej: 555
Jsen nro.: 106

asiat on omasta mielest ihan hyvin just nyt. toi nyt vaan kuuluu ihan perus foorumi menoon ett jossain vaiheessa aletaan valittaa joka vitun pienest asiasta, ja kuinka oli asiat paremmin aiemmin. jatketaan samaa rataa vaan

--------------------
ahh you have a drinking problem, don`t i?

+Quote Post
harski17
viesti 05.04.2009 13:15
Viesti #3

Pro

Viestej: 798
Jsen nro.: 22

Hyvin moderaattorit on tll mielestni toimineet. Ajottain kaipais kyll jotain stoppia, kun sama henkil jankkaa samaa asiaa viestist toiseen.

--------------------
"iltapiv on elmntapojen mukaan venyv ksite kuten aamupivkin."

+Quote Post
Tume
viesti 05.04.2009 13:23
Viesti #4

Ryhm: Moderaattori
Viestej: 3922
Jsen nro.: 71

Samaa mielt.
Ei se hyv foorumi ole moderoinnin tulos. Siit jengisthn ja lpst se on kiinni onko foorumi "hyv".
Siistit skeittarit- topikissa on nyt paljon enemmn lukemisen arvosta kun sillon kun jengi postas vaan 10 nimen listoja.
Topikkien siirtely oikeisiin osastoihin saa kumminkin mun mielest harrastaa. Mit se kalastus topikki teki siell skeittifoorumissa? smile.gif

+Quote Post
Pepe
viesti 05.04.2009 13:31
Viesti #5

Gino

Viestej: 1259
Jsen nro.: 54

1. Tss maailmassa ei ole puoleettomuutta. Jos joku niin vitt, yleens hnell ei A. ei ole valtaa tai B. on valtaa, mutta ei halua, ett muut huomaavat hnen sit kyttvn. Oikeudenmukaisuus on sitten asia erikseen - sit tll saa mun mielest ihan tarpeeksi asiallisella keskustelulla. Foorumin kuuluu olla kyttjiens nknen, mys moderaattoreiden. Oon kytettviss, mutta hiljaa en todellakaan aio pysy, mikli jotain haluan sanoa.

Kinastelu on mun mielest mys ihan asiallista. Vhn turhan herksti mun mielest on menty tllkin siihen, ett vasta kun keskustelu on hieman lhtenyt kyntiin, niin ollaan vaan ett chillatkaa jtkt vhn... Mulle toisaalta on aina ollut vaikeaa ymmrt, miten nopeasti ihmisill palaa pinna nettikeskusteluissa ja heti loukkaannutaan pienestkin, yleens vrin luetuista postauksista.

2. Tuplatopikki poistetaan tyylikksti pelkll viittauksella samaa aihetta ksittelevn topikkiin - ihan sama tekeek tmn mode vai tavallinen kyttj. Pelkk huomatus, ett "kyt hakua" on pelkk vittuilua.

3. Tm riippuu uusista tulokkaista - selvsti tmn foorumin on nyt vhitellen lytneet nuoremmatkin harrastajat. Periaatteessa hyv keskustelu kuitenkin tappaa tllaiset huonot vastaukset. Harva yhtn lykkmpi viittii postata jotain lyhytt heittoa, jos muut vastaukset ovat vhnkn laadukkaampia.

4. Nytkin ehk muutama ylimrinen, mutta toisaalta... onhan nm hauskoja ja saattavat synnytt ihan oikeetakin keskustelua. Turistille joskus ehk vhn jit hattuun?biggrin.gif

Periaatteessa rajottaminen on aina hanurista. Ja sanotaan nyt neen, ett vhn harmittaa tuo kruisailu-topikin poisto.

--------------------
"Mulle on alkanut hahmottua oikeastaan vasta nyt, miten isosta ilmist tn keppihepostelun kanssa on kyse."

+Quote Post
smiauu
viesti 05.04.2009 13:47
Viesti #6

Pro

Viestej: 555
Jsen nro.: 106

"Periaatteessa rajottaminen on aina hanurista. Ja sanotaan nyt neen, ett vhn harmittaa tuo kruisailu-topikin poisto."
joo t ji itteenikin vituttaa. menihn se keskustelu ihan uskomattoman huonoon suuntaan, mut oli siel kuitenkin asiallistakin keskustelua vliss.

--------------------
ahh you have a drinking problem, don`t i?

+Quote Post
ikatt
viesti 05.04.2009 14:17
Viesti #7

Flowrider
**

Viestej: 131
Jsen nro.: 632

QUOTE (smiauu @ 05.04.2009 14:47) *
"Periaatteessa rajottaminen on aina hanurista. Ja sanotaan nyt neen, ett vhn harmittaa tuo kruisailu-topikin poisto."
joo t ji itteenikin vituttaa. menihn se keskustelu ihan uskomattoman huonoon suuntaan, mut oli siel kuitenkin asiallistakin keskustelua vliss.

True that.

+Quote Post
kempton
viesti 05.04.2009 14:34
Viesti #8

Ryhm: Kdet mullassa.
Viestej: 6211
Jsen nro.: 3

Kiitoksia kommenteista,

Laitetaan nyt viel thn vastaus jonka laitoin mys lonkkarifoorumille.

"keskustelua ei poistettu sen takia ett lonkkari-keskustelu olisi vaiettu vaan siksi ett topikki oli menossa henkilkohtaisuuksiin joilla ei ollut en mitn tekemist alkuperisen aiheen kanssa. Ja koska henkilkohtaisuuksiin meneminen tuntui olevan vaikea erottaa alkuperisest keskustelusta niin oli parempi vihelt peli tss kyseiss topikissa poikki. Alkuperinen kysyj joka kysyi neuvoa kruiserin hankintaan sai jo kuulemma vastauksensa ja hankki laudan. Koska muu ketju ei sisltnyt juuri muuta kun vrinksityksi ja tarpeetonta provoa oli se aika sama poistaa. Jos asiasta haluaa viel keskustella niin tervetuloa aloittamaan aiheesta topikki, tllkertaa yllpito lupaa poistaa aiheettoman vittuilun ja provot puolin ja toisin."

Eli sen takia ett keskustelu meni niin sekavaksi kahden foorumin vlill pomppimiseksi ett jollain tuntui olevan vaikeuksia ksitt mik koski en alkuperist aihetta. Voi olla ett oli virhe veto, en tied, tunnepohjaltahan se tehtiin ja silloin tulee reagoitua vhn voimakkaasti. Tehty mik tehty. Voin sanoa ett viime pivt ovat olleet todella paskoja sen takia mihin keskustelu lopulta kntyi, jonka takia tuli ehk tehty sitten htikityj tekoja. Mutta kyllhn se pist vhn miettimn kun pari kuukautta sitten taittaa tyypin haastattelua ja sitten tapahtuu tuollaista.

keskustelu muuten jatkuu tuolla: http://www.kallio.org/longboard (Kruisailu/lonkkarikeskustelua muualla)

Jos joku haluaa aloittaa uuden topikin koskien lonkkareita, kruisereita tms. niin siit vaan. Postausten poistamisella tarkoitin siis "lonkkarit on perseesta, hhhhhh" tai "neppistelijt on masokistej" tasoisia postauksia, joihin mun ex-signature esim. ei liittynyt milln tavalla. Otin sen kumminkin pois.

Summasummarum, ehk tuosta tuli itsekkin opittua jotain, koetan kumminkin olla parempi ihminen ja pst katkeruudestani eroon. Ei kun uutta keskustelua pystyyn, tllekertaa en itse osallistu.

--------------------
some things last a long time

+Quote Post
Lypsyvoide
viesti 05.04.2009 16:16
Viesti #9

Viestej: 2536
Jsen nro.: 20

No henkilkohtasuudet menee aina yli. Jos niiss karkaa roti hanskasta ni sitte vois pist hetkittist bannia? Kirjotuskieltoo tjsp. Tottakai pient pnaukomista pit aina olla, mutta hyvn maun rajoissa.

Muuten modet on pyritelly hommaa aika tehokkaasti. Knnitopikit vaa kiinni ja jos sama jannu tunkee niit liikaa eetteriin ni sitte vhn jarrua hommiin.

E: +Kaikki esat, riidanhaastajat yms trollit saa potkia kauas helvettiin tlt.

Tt viesti on editoitu kyttjn Lypsyvoide toimesta 05.04.2009 16:20

--------------------
If it wasn't for bad luck,
I wouldn't have no luck at all

+Quote Post
lassi
viesti 05.04.2009 17:37
Viesti #10

Gino

Viestej: 1339
Jsen nro.: 81

topikki ennemmin lukkoon ku kokonaan pois on mun kanta esim. tohon kruiserilauta topikkiin. jos on ihan asiattomia viestej ni sitte pois yksittin, ei koko keskustelua.
ja kaikki sellaset perus 'mik on sun suosikki dekki' topikit on kyll ihan yht tyhjn kanssa, mut niillekki riitt alottelijat osioon siirtminen.
ja semmonen hyvn maun rajoissa pysyv e-beef on paljon mielenkiintosempaa luettavaa ku sellaset topikit miss kaikki on samaa mielt. jos pahastuu jostain pikkujutusta ni sit se on kyll oma vika.

+Quote Post
Pale94
viesti 05.04.2009 18:54
Viesti #11

Mongopusher
*

Viestej: 73
Jsen nro.: 710

QUOTE (kempton @ 05.04.2009 11:37) *
Itse olisin halunnut pit foorumin suht vapaana, jossa voi olla kevyesti "asiatonta" lpp ja keskustella muustakin kuin pelkst asiasta (eli skeittauksesta).

Oon tysin samaa mielt. Esim. Jonnewebin foorumilla menee snnt kutakuinkin niin, ett yli 2 vk vanhoihin topiceihin ei saa vastata. Sitten jos joku tekee uuden topicin ja samasta aiheesta on 3 vuotta sitten tehty topic, niin sitten hnen olisi pitnyt kirjoittaa siihen. Kunhan ei samantyylist yliaktiivista moderointia tule niin on ihan hyv.

+Quote Post
Jeldinos
viesti 05.04.2009 19:10
Viesti #12

Mongopusher
*

Viestej: 55
Jsen nro.: 752

Mielestni kannattaisi harkita hyvin tarkkaan kaikkea kontrollia sislln suhteen. Periaatteessa jokaisen pitisi vastata omista puheistaan, ja tss yhteydess foorumin moderaattoreiden tehtvn ei pitisi sulkea keskusteluja tai laittaa keskusteluja lukkoon siit syyst, ett sislt tai keskustelu menee vrn suuntaan. Tuo vr suunta on kuitenkin moderaattorin oma mielipide.

Moderaattorin tehtvn mielestni on olla tuomari ja hillit suurimmat ylilynnit. Myskin kannattaisi ehk harkita onko jrkev moderaattoreiden olla mys aktiivisia tai jopa aktiivisimpia keskustelijoita foorumilla.

+Quote Post
vaananen
viesti 06.04.2009 09:14
Viesti #13

Flowrider
**

Viestej: 231
Jsen nro.: 203

Pepe:ll hyv postaus.

En nyt keksi oikein mitn muuta parannusta itse moderointiin kuin noihin ns. teini-topikkeihin keskittyminen ja niiden rajoittaminen. Mitk thredit sitten ansaitsevat taas tuon "teini-topik" statuksen onkin toinen juttu. Tm on pitklti kiinni moderaattoreiden linjasta. Toivottavasti ei menn siihen Nolla netin foorumin tasoon, sill en usko ett ketn kiinnostaa mill dekill Vantte Porista skeittaa.

Selkeit trolleja ei mielestni pitisi poistaa, sill aina niihin joku sortuu postaamaan posket hehkuen. Nist yleens syntyy sit parasta viihdett ja kenties hedelmllisint keskustelua.

Henkilkohtaisuuksiin meneminen on varsin valitettavaa. Mielestni postaus kertoo kuitenkin enemmn kirjoittajasta kuin kohteesta. Itse en jaksa moisesta stressata ja toivoisin mys keskusteluihin osallistuvilta vhn paksumpaa nahkaa.

"Snnt ja rajoitukset on suunniteltu pitmn tyhmt elossa"

--------------------
FC Kebab

+Quote Post
Jeldinos
viesti 06.04.2009 20:01
Viesti #14

Mongopusher
*

Yksi pikku juttu tuli viel mieleen, kannattaisiko harkita sellaista foorumisoftaa, jossa viesteille voi antaa plussia tai miinuksia. Tllin jokainen voi helposti mys sulkea silmns huonoilta kommenteilta, tai ainakin jokainen pikku skeittari voi sitten katsoa mit mielt muut ovat omista viesteistn.

Tllin on myskin helpompi poistaa viestej eli paljon miinuksia poista viesti.

+Quote Post
Tume
viesti 06.04.2009 20:42
Viesti #15

QUOTE (Jeldinos @ 06.04.2009 21:01) *
Yksi pikku juttu tuli viel mieleen, kannattaisiko harkita sellaista foorumisoftaa, jossa viesteille voi antaa plussia tai miinuksia. Tllin jokainen voi helposti mys sulkea silmns huonoilta kommenteilta, tai ainakin jokainen pikku skeittari voi sitten katsoa mit mielt muut ovat omista viesteistn.

Tllin on myskin helpompi poistaa viestej eli paljon miinuksia poista viesti.

Tuo lihavoitu kohta jopa ihan varteenotettava juttu itsekullekkin. Ei vain natiaisille.

Viestien automaattinen poistuminen x-mrst miinuksia taas huonompi idea. Kyll mun mielest erivt ja paskat mielipiteet saa jd nkyviin vaikka kaikki muut oiskin eri mielt.

Mut jos tommosta ominaisuutta ei thn nykyseen softaan saa suoraan ymptty niin ei mun mielest oo niin trke. Eik koko foorumisoftan uusiminen tarkottais koko foorumin nollaamista, mik on aina hanurista.

+Quote Post
aapo
viesti 07.04.2009 09:47
Viesti #16

Viestej: 3386
Jsen nro.: 625

QUOTE (Tume @ 06.04.2009 21:42) *
Viestien automaattinen poistuminen x-mrst miinuksia taas huonompi idea. Kyll mun mielest erivt ja paskat mielipiteet saa jd nkyviin vaikka kaikki muut oiskin eri mielt.

Mut jos tommosta ominaisuutta ei thn nykyseen softaan saa suoraan ymptty niin ei mun mielest oo niin trke. Eik koko foorumisoftan uusiminen tarkottais koko foorumin nollaamista, mik on aina hanurista.

Kai tossa tarkotettiin ett voi ite poistaa viestins jos huomaa ett tullu paljon miinuksia, mutta ei kyll siinkn mun mielest oiken jrkee oo.

Jlkimmisest paistaa lpi suuri huoli saavutetusta postcountista. wink.gif

+Quote Post
aapo
viesti 07.04.2009 09:57
Viesti #17

Viestej: 3386
Jsen nro.: 625

QUOTE (smiauu @ 05.04.2009 13:42) *
asiat on omasta mielest ihan hyvin just nyt. toi nyt vaan kuuluu ihan perus foorumi menoon ett jossain vaiheessa aletaan valittaa joka vitun pienest asiasta, ja kuinka oli asiat paremmin aiemmin. jatketaan samaa rataa vaan

Ja tlle komppi. Tst melkein samoin sanoin mainitsinki jo jossain toisessa topikissa miss tuli esiin t perinteinen "foorumin taso".

+Quote Post
Jeldinos
viesti 07.04.2009 11:05
Viesti #18

Mongopusher
*

QUOTE (aapo @ 07.04.2009 10:47) *
Kai tossa tarkotettiin ett voi ite poistaa viestins jos huomaa ett tullu paljon miinuksia, mutta ei kyll siinkn mun mielest oiken jrkee oo.

Jepulis Aapo,

tosiaan tarkoitin tuolla ainoastaan sit ett jokainen voi vet omat johtoptksens negatiivisista nist kommenteilleen. Mielestni mitn kuitenkaan ei pitisi poistaa moderaattoreiden toimesta, jos ei nyt suoranaisesti menn sille suunnalle mink lopputuloksena on krjt ja herjaussyyte. Olettaisin, ett tllinkin jokainen kantaa kuitenkin itse vastuunsa sanomisistaan.

Olen sit mielt, ett muutenkin henkilkohtaista vastuuta pitisi painottaa. Eihn se nyt niin saa olla, ett foorumin moderaattoreiden, idin, isn taikka poliisiin pit vahtia ja osoittaa oikea suunta.

Mahdollinen toimintatapa on mys se, ett jos keskustelu aiheessa selkesti vaihtaa suuntaa niin luo tuonne foorumiin vaikka uuden keskusteluhakemiston "Lapasesta lhteneet - iltojen piristys - tysin lytn meininki". Sinne sitten vaan keskustelut lyllisest suunnittelusta ja sen suhteesta longboardeihin.

Tt viesti on editoitu kyttjn Jeldinos toimesta 07.04.2009 11:13

+Quote Post
Tume
viesti 07.04.2009 15:24
Viesti #19

QUOTE (aapo @ 07.04.2009 10:47) *

Aa ok ymmrsin vrin ton.

Meinasin mainita ton postcountin(arvasin ett joku siihen puuttuu), jonka nollaantuminen verrattuna kaikkien viestiketjujen hvimiseen on aika pieni juttu.
Joskaan ei kuitenkaan tysin vhpinenkn smile.gif.

+Quote Post
Lypsyvoide
viesti 07.04.2009 15:28
Viesti #20

Viestej: 2536
Jsen nro.: 20

En m ainakaa luovu postcountista helpolla..! Hymi.

--------------------
If it wasn't for bad luck,
I wouldn't have no luck at all

+Quote Post

3 Sivua V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic